top of page

Post

  • Wilma Groenendijk

Reorganisatie?

Je staat aan het begin van een reorganisatie. Je meeste aandacht gaat naar het creëren van betrokkenheid; zonder commitment is het project immers gedoemd te mislukken.

Het toverwoord is communiceren, communiceren, communiceren. Uit ervaring weet je dat lang niet alles gelezen wordt door de medewerkers. Hoe zorg je ervoor dat jouw informatie wel aankomt?


Geef je zakelijke boodschap een menselijk jasje!


Vriendelijk en laagdrempelig communiceren, dat is cruciaal om ook de medewerkers die moeite hebben met veranderingen erbij te betrekken. De verantwoordelijke manager informeert de medewerkers over de aanstaande plannen als een getekend personage in een animatie van Anneveldt Animaties. Iedere mijlpaal weer een nieuwe animatie, zo blijven de medewerkers goed op de hoogte van de vorderingen. Bij alle andere communicatie uitingen van het project staat altijd een ‘foto’ van het personage waardoor ook deze informatie in het oog springt.


Zo krijg je medewerkers die open staan voor je boodschap en zich gehoord voelen.


Iets voor jouw organisatie?

Neem dan contact op, dan kunnen we samen vrijblijvend brainstormen over de mogelijkheden.




bottom of page