Nieuwste technieken

Vroeger

De vroegere tekenfilm bestond uit een reeks plaatjes die net iets van elkaar verschilden. Door deze snel achter elkaar te vertonen, kwamen de beelden tot leven. Iedere beweging werd dus getekend. 

Anneveldt Animaties  maakt gebruik van de nieuwste software, waardoor we niet meer alles hoeven te tekenen. Bij onze personages worden veel bewegingen, zoals van de spraak en de ademhaling, door de software aangestuurd. Zo voorkomen we heel veel handwerk!

1
2
3
4
5
8
7
6
9
10
11
12
13
1
2
3
4
5
8
7
6
9
10
11
12
13

Ontwerp personage

Van het model maken we foto’s en face en en profile. Het gezicht en de bovenkleding worden helemaal nagetekend. Voor het spreken tekenen we een aantal verschillende monden. In het animatieprogramma worden deze tekeningen en de foto’s van de benen binnengehaald en daar wordt het personage samengesteld en ingericht om te kunnen bewegen. 

Personage laten praten

Eerst nemen we de gesproken tekst op in onze studio. Vervolgens voegen we de gesproken tekst toe aan de animatie en laten we de mond van het personage  synchroniseren met de gesproken tekst. Omdat we een vertaalslag hebben gemaakt van de Engelstalige software moeten we hier en daar nog handmatig wat mondbewegingen aanpassen. Et voilà het personage spreekt!

Personage laten bewegen

De ademhaling kunnen we automatisch instellen, hiermee komt het personage gelijk tot leven. Van de ogen stellen we in dat zij willekeurig om de zoveel tijd even knipperen. Om het bovenlijf en het hoofd eenvoudig een kleine beweging mee te kunnen geven, nemen we onze eigen bewegingen op met een webcam. Deze bewegingen worden overgenomen door het personage. 

De verdere bewegingen van het personage, zoals van de armen, tekenen we eerst zelf en kunnen we op ieder gewenste moment toevoegen. 

Meer weten?

AA  logo lichte achtergrond.png

KVK 69534586

IBAN NL06 RABO 0322  6231 11

  • LinkedIn Social Icon
  • Instagram
  • Facebook
  • YouTube

Bezoek ons

Anneveldt Animaties

't Handelshuys

Udenseweg 2

5405 PA Uden