Hey Wilma, vorige keer schreef je dat jullie animaties zijn opgebouwd uit verschillende componenten en dat animaties daardoor betaalbaarder zijn geworden. Maar hoe zorg je ervoor dat je de juiste onderdelen hebt? Want als die niet naar wens zijn, loopt het eindresultaat helemaal uit de pas.
Door continu te checken of je op de goede weg bent. Als we aan de slag gaan met een communicatiecampagne met meerdere animaties, dan starten we met een projectplan. Daarin leggen we alles vast wat betrekking heeft op de hele campagne, zoals de stijl en het personage, die intro en de outro. Wanneer de basis staat, maken we een eerste filmplan. Daarin staan de wie, wat, wanneer afspraken van de eerste animatie. In het draaiboek worden de scènes en de tekst beschreven (het hoe) van de animatie. Wanneer we dan met de animatie aan de slag gaan, zijn de grote lijnen duidelijk.
De documenten zijn compact en alle deelnemers van de campagne hebben toegang, waardoor iedereen op de hoogte blijft. Dat is een fijne en snelle manier van samenwerken. Na de eerste oplevering van een animatie hoeven er hooguit wat kleine dingetjes nog aangepast te worden. De betaalbaarheid van de animaties is dus mede het resultaat van een projectmatige aanpak.
Iets voor jouw organisatie?
Neem dan contact op, dan kunnen we samen vrijblijvend brainstormen over de mogelijkheden.
Comments