• Wilma Groenendijk

Informeren moeilijk?

Doe jij ook zo je best om je doelgroep te informeren, maar heb je soms het idee dat het gewoon niet gelezen wordt?

Grote kans dat je nog gelijk hebt ook.


Want zeg nou zelf, als jij iets wilt weten, zoek je dan een vuistdikke handleiding of ga je op zoek naar een handig filmpje?

Voor jouw doelgroep geldt hetzelfde!


5 redenen om animaties in te zetten

  1. We krijgen per dag zoveel informatie te verwerken dat onze aandacht versnippert. Het lezen van lange stukken tekst gaan we het liefst uit de weg. Beeld en geluid trekken onze aandacht direct.

  2. Als we iets willen weten dan googlen we meteen. Wanneer het een uitleg betreft van meer dan een alinea, wordt er een filmpje gezocht dat het eenvoudig illustreert.

  3. Jouw informatie in een of twee alinea’s stoppen, is meestal niet te doen want je hebt veel uit te leggen en je wilt het goed doen. Met een animatie kun je in korte tijd veel informatie kort en krachtig overbrengen.

  4. Hoe leuker de animatie, hoe groter de kans is dat het ook daadwerkelijk uitgekeken wordt.

  5. Met grappige en kleurrijke animaties stimuleer je niet alleen de linker- maar ook de rechter hersenhelft, waardoor informatie sneller opgenomen wordt. Je onthoudt informatie beter als je het niet alleen leest, maar ook hoort en ziet.




0 keer bekeken
terug knop.png